Autorii Indicelui au considerat că Google a dezvăluit mai mult decât alte companii politicile și practicile care afectează libertatea de exprimare și a fost una dintre puținele care au făcut îmbunătățiri la acest capitol.
Twitter a dezvăluit, la fel, mai mult decât majoritatea companiilor din acest domeniu politicile ce afectează libertatea de exprimare a utilizatorilor săi - câștigând al doilea punctaj (60 de puncte), la mică distanță de Google (61 de puncte). Potrivit raportului, compania a obținut acest scor pentru că și-a prezentat clar regulile, publicând un raport cuprinzător privind aplicarea regulilor Twitter care detaliază ce acțiuni a întreprins compania pentru a-și impune respectarea condițiilor.
În pofida îmbunătățirilor remarcabile, Facebook nu a reușit să dezvăluie suficiente informații despre politicile sale care afectează libertatea de exprimare și a obținut doar 47 de puncte, situându-se pe locul șase. Compania Facebook a dezvăluit mult mai puține informații decât în anii precedenți. De exemplu, ultimul raport de transparență al Facebook (ianuarie-iunie 2018), cu privire la solicitările autorităților, nu a indicat dacă informațiile se referă și la datele despre WhatsApp sau Messenger.
„Atunci când companiile nu reușesc să respecte standardele RDR cu privire la dezvăluirea angajamentelor, politicilor și practicilor, utilizatorii sunt expuși unor riscuri ascunse care le afectează libertatea de exprimare și viața privată”, a menționat în raport Rebecca MacKinnon, directoarea Ranking Digital Rights.
Categoria „Libertatea de exprimare" include 11 indicatori care măsoară dezvăluirea de către companii a politicilor ce afectează libertatea de exprimare a utilizatorilor. Aceștia iau în considerare faptul dacă companiile au respectat dreptul utilizatorilor la libertatea de exprimare, așa cum este stipulat în Declarația Universală a Drepturilor Omului și în alte documente internaționale din domeniu. De asemenea, ei țin cont de faptul dacă companiile și-au dezvăluit principiile după care funcționează, pentru a nu permite încălcarea libertății de exprimare, cu excepția cazurilor în care limitarea acestui drept are un scop justificat.
Indicele responsabilității corporative în domeniul dreptului digital, elaborat de Ranking Digital Rights (RDR), apare din anul 2015.