Eşti aici

Institutul Reuters: Tendințele anului 2016 în domeniul social-media

22 Ianuarie 2016
1522 de afişări

Robo-jurnaliști, telefoane mobile inteligente care se pot plia și pot funcționa sub apă, evoluția "războiului" dintre creatorii de conținut online și programele pentru blocarea reclamelor pe site-uri sau direcția spre care se îndreaptă social-media reprezintă doar o parte dintre domeniile ale căror tendințe pentru anul 2016 sunt analizate de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului (Reuters Institute for the Study of Journalism) în cadrul analizei "Journalism, Media and Technology Predictions 2016".
O echipă extinsă de cercetători din cadrul Institutului Reuters, alături de colaboratori, au analizat evoluția domeniului digital înregistrată în 26 de țări.

"Cunoaștem cu certitudine faptul că aceleași tendințe tehnologice au implicații diferite de la țară la țară. Digital News Project are drept obiectiv o mai bună înțelegere a acestor diferențe", a declarat directorul de cercetare din cadrul Institutului Reuters, dr. Rasmus Kleis Nielsen.

Rețelele de socializare și aplicațiile de mesagerie au devenit relevante pentru din ce în ce mai mulți utilizatori în cursul anului trecut. Facebook a atins în 2015, pentru prima oară, 1 miliard de accesări unice pe zi. Instagram a depășit 400 de milioane de utilizatori și, în pofida problemelor sale, Twitter încă se bazează pe aproximativ 350 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună. Între timp, numeroși utilizatori s-au îndreptat spre aplicațiile de mesagerie online pentru că, în multe țări, aceste servicii sunt gratuite, pe când serviciile SMS tradiționale, oferite de companiile de telefonie mobilă, nu. Principalul obiectiv pentru anul în curs asumat deopotrivă de aplicațiile de mesagerie și de rețelele de socializare va fi să-i determine pe utilizatori să-și petreacă mai mult timp conectați la aceste servicii — ceea ce înseamnă adică conținut mai mult și mai divers dar și reducerea incompatibilităților dintre diferitele platforme de socializare.

În afară de concentrarea pe conținutul video și dezvoltarea serviciilor de live streaming, despre care am discutat deja, iată la ce ne putem aștepta în anul 2016 de la domeniul social-media, conform Institutului Reuters.

1. Dezvoltarea conținutului: În loc să ofere link-uri către articole și bloguri, platformele de social-media îi vor încuraja pe creatorii de conținut și companiile care doresc să-și plaseze reclamele să publice direct în aceste platforme. Sub presiune, Twitter va renunța la limita de 140 de caractere pentru fiecare mesaj și va trece la 10.000 de caractere, intrând în competiție directă cu Facebook, LinkedIn și Medium. Acesta va fi doar începutul unui trend de creștere a volumului de conținut creat, distribuit și monetizat prin intermediul platformelor de socializare. În aceste condiții, relevanța blogurilor și a site-urilor personale va scădea, publicul larg preferând să se informeze direct de pe site-urile și portalurile mari, centralizate.

2. Dezvoltarea Social e-Commerce și noi funcții oferite în aplicații: Butoanele pentru cumpărături sau postările "sponsored" există deja de mai mult timp în acest domeniu, însă în cursul acestui an opțiunile de a face achiziții direct din platformele de social-media se vor diversifica. Portalul Pinterest va încerca să capitalizeze în continuare pe marginea succesului înregistrat deja, Twitter experimentează cu vânzările pe platformă, în timp ce Facebook are în vedere să-și extindă opțiunile, permițând paginilor pentru donații sau diverse campanii umanitare să funcționeze continuu în interiorul platformei. Rețelele asiatice, precum WeChat sau Line, au mers chiar mai departe, integrând servicii contra cost cum ar fi aplicații pentru chemarea unui taxi, știri sau descărcare de muzică. Până la sfârșitul acestui an, majoritatea companiilor din domeniul social-media vor lansa mai multe servicii sau le vor perfecționa pe cele pe care le oferă deja, așa cum sunt Uber și Spotify. Concluzia analiștilor de la Institutul Reuters este că în cursul acestui an vom petrece mai mult timp și vom cheltui mai mulți bani pe site-urile de socializare.

3. Aplicațiile de mesagerie își fac simțită prezența în programele de breaking news: De-a lungul anului trecut numeroase fotografii, clipuri video și comentarii provenite de pe platforme precum WhatsApp, Line, WeChat sau Telegram, dar și de pe Twitter sau serviciile de e-mail și-au făcut loc în programele de breaking news. Această tendință de a crește interactivitatea transmisiilor de la evenimente deosebite va continua să se manifeste și în cursul acestui an.

4. Aplicațiile de mesagerie vor fi mai sigure: Hackerii reprezintă în continuare o problemă pentru securitatea în mediul online, dar și grupările teroriste apelează la platformele de socializare pentru a comunica, iar drept urmare și numeroase agenții de securitate guvernamentale "aruncă câte un ochi" pe conturile de pe rețelele de socializare, condiții în care ne putem aștepta la o creștere a nivelului de securitate al acestor platforme. Rețeaua Telegram a devenit foarte populară în Orientul Mijlociu, atât în rândul utilizatorilor obișnuiți cât și al grupărilor teroriste precum ISIS, care o folosesc pentru comunicare și pentru a-și răspândi propaganda. Telegram dispune de funcții de secretizare a mesajelor de chat care folosesc criptare end-to-end, mesaje care se pot autodistruge și care nu lasă nicio urmă pe servere. Firechat este o altă aplicație care a devenit populară în timpul protestelor din 2014, de la Hong Kong. Firechat folosește semnale radio și conectivitatea Bluetooth a telefoanelor pentru a genera rețele locale la care se pot conecta toți oamenii dintr-o anumită zonă.

5. Noi emoticoane pentru exprimarea unei game cât mai variate de trăiri și de emoții: Aceste opțiuni oferă noi modalități, mai nuanțate, de sharing și de a oferi feedback din partea utilizatorilor cu privire la conținutul creat de trusturile de presă sau diferitele companii.

6. Socializarea la muncă: Acesta ar putea fi anul în care angajatorii ar putea începe să profite de puterea rețelelor de socializare pentru obiective interne, la locul de muncă. În acest an, serviciile bazate în cloud au șansa de a modifica cultura e-mail-ului din marile corporații și pot aduce un plus de productivitate. Instrumente precum Slack sau Hipchat se află în avangarda acestei schimbări, ajutând echipele corporatiste să-și organizeze comunicarea și să distribuie informații, permițându-le membrilor acestor echipe să intre în contact într-un mod familiar, non-formal și non-ierarhic.

Sursă: www.agerpres.ro
Sursă foto:www.agerpres.ro